Závody v České Skalici

12.09.2011 22:35

V neděli 11. září 2011 jsme se vydali do České Skalice - ZKO Spyta na IV. ročník závodu malých plemen dle NZŘ. V naší kategorii ZZO se sešlo celkem 10 pesanů a náš vousek mezi nimi.

Los nám vyšel. Krásné číslo 4. Takže jsme byli ušetřeni horku. Na druhou stranu - travička byla pro Arčína ještě mokrá..

Protože jsme na místním cvičišti ještě nikdy nebyli, přijeli jsme brzy, aby si vousek mohl zmapovat terén a mohli jsme trošku potrénovat.

Jak jsme závodili..

Přivolání - Opět za pochodu k noze. Arčín nemá problém s odvoláním, takže při povelu volno vystřelil a já jen doufala, že se mi někde nezačuchá. Vousek nezklamal. Při závěrečném hodnocení rozhodčí pan Vanžura říkal, že přivolání bylo velmi rychlé. :o) 10 bodů

Ovladatelnost psa na vodítku - Chůze výborná. Dokonce se nám dařilo udržovat i oční kontakt. Nepovedly se nám obraty vlevo a vpravo, kdy vousek křivě dosedl. V tréninku se to nestává. Prostě brouček nedostal dlouho pamlsek a líp se mu na mě kouká, když je trošku předemnou než u nohy. Zde jsem ztratili jeden bodík. 9 bodů

Odložení vleže - I přes mokrou trávu Arčín ulehl. Trošku jsem se obávala, aby si jen nesedl, protože trénujeme na zkoušku BH, kde je odložní vsedě.

Aport - Oblíbená disciplína vouska. Bohužel jsem aport odhodila blízko. Dle slov pana rozhodčího  - na hranici 10ti metrů. Následovalo druhé odhození. Arčín bleskově vyběhl, jak je jeho zvykem, co mu nohy stačily. Viz. foto :o) Při cestě zpět se ale  zastavil u místa, kam dopadla činka poprvé. Aport upustil, očuchal si místečko. Musela jsem použít druhý povel a Arčík vzorně cvik dokončil. Ztráta cenných tří bodů za upuštění aportu a druhý povel. 7 bodů

 

Brzdy u aportu..

Dlouhodobé odložení - Plný počet. Arčín nikdy neodpočívá. Jako správný knírač je vždy v pozoru a sleduje okolí. O to víc se pak děsím, když zvedne hlavu výš. Pohled na mě ho ale vždy "uzemní". Na to, že už začínalo být teplo a vouskovi se jeho černý kožíšek pěkně ohříval, zvládl cvik na výbornou. 10 bodů

Takže ztráta čtyř bodů z celkových 60ti nás v konečném pořadí posunula na krásné druhé místo. Arčín nám udělal opět velkou radost. V příštím roce už si snad zkusíme ZMMP.

Kompletní výsledky zde nebo zde

Naše fotky zde